Jumat, 04 Desember 2020

Cara Buat Tilam Baby

TeringinNak Jahit Sarung Bantal n Tilam baby SENDIRI heheheagak malu sebenarnya nak mengaku yang saya tak pernah sentuh pon mesin jahit. Saya student textilesaya nk buat kajian tentang tilam kekabu tu mohon jasa baik akak utk bg peluang sy belajar dgn akak.


Bebek Battaniyesi Panosundaki Pin

Sebelum bersalin dulu saya sempat la siapkan sarung tilam sendiri untuk set tilam anak saya.

Cara buat tilam baby. Mula2 niat nk matchkan kain kereta ni dgn kain stripe orange bluetp x jumpa plk kain jenis stripe yg. Terpulang nak buat banyak mana pun kerana caranya sama sahaja. Cara Masak Bubur Nasi Dalam 15 Minit Tanpa Pressure Cooker.

Tilam baby ini di order oleh pelanggan. Kain dah macam-macam jenis kain beli. Kali ini saya kongsikan bagaimana cara mudah untuk menjahit sarung bantal mahupun bantal yang beropol.

Jelujur kasar keliling tilam dah jadi. Ini antara cara jahit tilam yg biasa saya buat. Antara yang telah disiapkan adalah set bantal dan tilam baby ni.

Moga di beri ganjaran. Hasil yang berjaya disiapkan ni guna kain yang ibu saya belikan. Walaupun memilih tilam baby ini nampak seperti senang saja tapi anda harus membuat sedikit kajian berkaitan dengannya.

Httpwwwhalalmallsmyptilam_bayi_kekabu Tilam Kekabu Baby Tilam Cantik Bayi Tilam Kanak Kanak tilam baby perbagai corak di buat dari kekabu sesuai un. Ketebalan fiber yang sesuai ialah sekurang-kurangnya 1 inci. Supaya bila jd tilam fiber x gerak2 n berlari2.

Untuk tilam part nak buat compartment tu la leceh sikit. Lepas tu kebetulan pergi ke Nilai 3 sekali lagi saya beli kain cotton untuk buat sarung tilam tu. 2untuk bahagian belakangbuat perkara sama dan potong kain kepada 2 bahagian1 dgn ukuran 13 kain dan satu lagi 23 kaincantum bahagian berwarna hijau dan biru seperti dibawah dan jahitkanletak butang bagi memudahkan bantal kekabu dimasukkan.

Misi buat tilam bantal baru dan sarung tilam baru. Tak susah pun nak buat pola sendiri. CARA-CARA MUDAH MENJAHIT TILAM BAYI.

BENANG DAN JARUM. Dulu saya tunjuk ada beli katil baby kan. Saiz tilam yang saya jahit dibawah ni ialah 78cm x 78cm.

Sbb fiber ni panjang sgt sy lipat 3 n hasilny mmg ngam2 sebesar tilam bayi. Di Malaysia rata-rata penjual barangan bayi online menjual pada harga RM150 sehingga Rm200 bergantung kepada. Antara yang sesuai untuk bayi seperti tilam rata tak ada benjol-benjol lembut dan organik kekabu.

Mula-mula cuci beras hingga bersih. Cuma tak tahu cara nak balut bakul bagi nampak kemas. Baby nest adalah tilam bayi yang mempunyai dinding gebu disekeliling tilam.

2 minggu sebelum raya tu siap. Jadi ummi tekad nak buat set tilam baby kalau kesempatan nak buat sarung bakul sekali sebab bakul pun dah ada. 1dok buang mne2 reja tepi fiber yg tak sama panjang atau menggerutu.

Boleh guna utk Baju Mini Kurung Kurung Moden Kebaya Blouse atau Jubah. Ianya berasal dari Sweden. DIY Sarung Tilam Baby Baru.

Siapa nak belajar cara buat bekam tilam baby jom kaka kabu tunjuk Httpwwwwasapmy60129462267tilambaby. A simple step of everything. So kene tunggu balik kkb dulu baru leh jahit.

1ukuran kain ukur lebar dan panjang bantal tambah basi 1cm keliling. Cara buat bantal kekabu klik gambar untuk gambar lebih besar Bantal kekabu dari INFANTIA HOUSE 100 dijahit dan dihasilkan sendiri dengan menggunakan 10 tenaga kerjaBantal kekabu diperbuat daripada kekabu asli yang berasal dari pokok kekabuberikut serba sedikit cerita tentang cara memasukkan kekabu ke dalam sarung untuk menjadikan sebuah. Ini cara masak bubur nasi paling cepat pantas dan mudah.

Barangan lain dlm set. Nak guna tangan semata memang tak leeee. Tapi saya ade hati nak jahit Sarung bantal n Tilam baby.

Set Cadar Tilam Bayi. Saya tak letak sebarang sukatan. Lepas jer scan 3d hari tu then dah confirm dapat baby boyterus mulakan projek nipuas jgk la memikirkan nak matching kain nihuhucukup x panmdai bab matching2 ok.

Kali ini saya bercerita mengenai tilam kekabu. Boleh diletakkan diatas katil untuk bayi tidur dengan sekali dengan ibu ayah atau sebagai tilam mudah alih untuk dibawa ke mana-mana. STEP BY STEP CARA BUAT TILAM BABY.

March 12 2016 at 400 PM Post a Comment. Sarung bantal tu saya tak dapat nak siapkan semua sebab saya mane ade mesin jahit. 2 minggu sebelum tu kot saya mula kerja menjahit ni.

Tujuan untuk membuat sarung Tilam dan bantal ini adalah bagi memudahkan kita mencuci sarung apabila sarung Tilam tersebut kotor. Jadi saya google mengenai tilam baby. Gerenti lembut dan tak perlu tunggu lama.

Terima kasih pada mereka yang sudi berkongsi ilmu buat kita. Tilam baby kali ni tak beli pun. Selalunya bila kita beli Tilam Baby yang dah siap di Pasaraya selalunya sarung tidak di sediakan.

Pastu sebulan lagi nak bersalin baru nak beli tilam kekabu tu. Tak bolehlah simply beli tanpa tahu sama ada ia baik atau tidak pada bayi. Pada mulanya saya pening juga macamana cara jahit tilam ini.

Selain cara camni boleh juga jahit dahulu sarungnya kemudian baru masukkan fiber batting atau kekabu. Tapi sekarang bila dah ada mesin jahit semua benda rasa nak jahit.


25 Vintage Feedsack Muslin Patchwork Quilt Squares 1950s Square Quilt Patchwork Quilts Quilts


Custom Order Link Baby Bike Bike Baby Shower Fox Racing Baby


0 komentar: